رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس به جهان صادر شد 

سردار «سلیمانی» گفت: مقاومت یک فرهنگ و تفکر است که توسط ملت ایران در دوران دفاع مقدس به جهان صادر شد، مقاومت درحقیقت مهم‌ترین مولفه در جنگ است و اهمیت آن از سلاح، تجهیزات و نیروهای نظامی نیز بالاتر است.
کد خبر: ۶۳۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ - 07December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در اجلاسیه مجمع بسیجیان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز کم سابقه‌ترین جنایات تاریخ در غزه و کرانه باختری توسط آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با میدان‌داری صهیونیست درحال وقوع است و کودکان مظلوم، مادران فداکار و انسان‌های بی‌گناه با وحشیانه‌ترین روش‌ها درحال کشتار هستند و درحقیقت یک نسل‌کشی به معنای حقیقی درحال رخ دادن است. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری بر این موضوع دارند که مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین به خوبی تبیین شود بنابراین اینکه افکار عمومی در داخل و خارج کشور به عنق این مسئله اشرافیت پیدا کند اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها مربوط به ۷۵ سال گذشته است، ادامه داد: با این وجود سابقه دشمنی یهود و صهیونیست با اسلام به زمان صدر اسلام بازمی‌گردد.

سردار سلیمانی عنوان کرد: اگر جهان به دو بخش تقسیم و جهان اسلام در میان آن قرار بگیرد شاهد خواهیم بودم که همواره تمامی حملات، فشارها و دشمنی‌های سخت و سهمگین برعلیه اسلام از جانب غرب است چراکه در شرق صهیونیست‌ها حضور ندارند و از زمان پیدایش و قدرت قدرت اسلام این دشمنی‌ها نیز با هدف نابودی مسلمانان و اسلام آغاز و ادامه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در جنگ‌های صلیبی تنها نامی از مسیحیت وجود داشت اما در اصل اداره کنندگان جنگ یهودیان بودند که هدف آن‌ها نیز اشغال بیت‌المقدس و مسجدالاقصی بود، در اون دوران نیز جنایات بسیاری علیه مسلمانان رخ داد بنابراین همواره هدف صهیونیست‌ها این بوده که بیت‌المقدس را به عنوان یک منطقه مقدس در تمامی ادیان به اشغال خود درآورند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کشور قوی مسلمان از سوی غرب قابل قبول نیست و باید نابود شود، تصریح کرد: از ابتدای آغاز اشغالگری اسرائیل در فلسطین صهیونیست‌ها بارها تعهدات خود را زیر پا گذاشتند چراکه این افراد امتیاز دادن به مسلمانان را قبول ندارند و درحقیقت قصد دارند کشورهای قوی مسلمان را از کره خاکی محو کنند.

سردار سلیمانی یادآور شد: مشکل غرب با اسلام و فلسطین یک مسئله بسیار عمیق است و تنها به ۷۵ سال گذشته محدود نمی‌شود اما این سال‌ها درواقع بخش مهمی از این دشمنی است، مردمان فلسطین در خانه، شهر و کشور خود در محاصره هستند و برای ورود ضروری‌ترین اقلام نیز با مشکل مواجه بودند بنابراین مردم این کشور و حماس مجبور به دفاع از خود هستند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه اسرائیل ادعای در اختیار داشتن چهارمین ارتش قدرتمند دنیا را دارد اما امروز می‌بینیم که چگونه در فلسطین زمین‌گیر شده البته باید توجه داشت در این جنگ صهیونیست‌ها تنها نیستند و با پشتیبانی آمریکا درحال مبارزه هستند در عملیات طوفان الاقصی نیز شاهد بودیم که چگونه اسرائیل شکستی سخت و سهمگین را متحمل شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مقاومت یک فرهنگ و تفکر است که توسط ملت ایران در دوران دفاع مقدس به جهان صادر شد، مقاومت درحقیقت مهم‌ترین مولفه در جنگ است و اهمیت آن از سلاح، تجهیزات و نیروهای نظامی نیز بالاتر است.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز جهاد یعنی در جلسات متعدد از اقتدار و مظلومیت مردم فلسطین و غزه سخن گفته شود و با استفاده از رسانه‌ها صدای مظلومیت آنان به گوش جهانیان رسانده شود درواقع باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی افکار عمومی را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی آگاه کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری یک مجمع انقلابی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: از ظرفیت‌های این مجمع می‌توان برای ارائه خدمت به مردم در استان ک حتی کشور بهره‌مند شد چراکه این مجمع درحال شناسایی مسائل، اولویت‌بندی مشکلات و ارائه راهکار برای حل آن‌ها است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اهمیت تحقق مردم سالاری اسلامی، اضافه کرد: مردم سالاری اسلامی یعنی امور به دست مردم سپرده شود و افراد از طریق تشکیل دولت محله‌ها و مجامع بسیج شهرستانی مشکلات مردم را شناسایی کنند و برای رفع آن‌ها نیز از ظرفیت هیات‌های اندیشه‌ورز، کارگروه‌ها و... استفاده شود درواقع رسالت مجمع بسیجیان تحقق مردم سالاری اسلامی در تمامی ابعاد است.

سردار سلیمانی با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت و فرزندآوری، تصریح کرد: اجرای طرح نفس یعنی نجات فرزندان سقط یا اقدامات مشابه آن که به کاهش نرخ سقط جنین در کشور کمک کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند در طرح نفس با ارائه خدمات مشاوره‌ای از سقط بیش از پنج هزار نوزاد جلوگیری شده و این بیانگر تاثیرگذاری اقدامات در حوزه جمعیت است.

وی خاطرنشان کرد: مردم صاحبان اصلی حکومت هستند بنابراین باید در هر حوزه‌ای مشارکت و نظارت حداکثری داشته باشند تا از این طریق امکان مطالبه‌گری نیز برای آن‌ها فراهم شود، شرکت در انتخابات سال جاری نیز یکی از نمودهای مردم سالاری در کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها